Romanian

11 25

Workshop având ca temă Jocurile educaționale şi tendinţe cheie în domeniul Sănătăţii – Universitatea Coventry

Echipa BEACONING a organizat un workshop la Universitatea Coventry unde s-au discutat oportunităţile şi provocările în ceea ce privește aplicaţiile software / jocurile educaționale şi alte tehnologii, în vederea îmbunătăţirii furnizării de asistenţă medicală. Au participat aproximativ 30 de studenţi şi personal din diferite departamente ale Universităţii. Cele 3 prezentări dar și sesiunea în care s-a utilizat Lego, unde fiecare participant si-a exprimat propria opinie privind viitorul sănătății, au avut un real succes. Au fost dezbatute următoarele subiecte: • Michael...

Detalii

09 15

Utilizarea platformei educaționale Beaconing la elevii deficienți senzorial – Modalități de accesibilizare a matematicii prin joc

Până a atinge nivelul de operaționalizare cu diferitele concepte de tip logico-matematic din domeniul STEM, elevii deficienți senzorial au în marea lor majoritate dificultăți de învățare, astfel încât aceștia își elaborează conceptele în limita unor anumite niveluri de formalizare și abstractizare. Dificultățile întâmpinate îi plasează în grade diferite de discalculie: verbală – constând în dificultăţi de denumire a cantităţilor matematice, a numerelor, a termenilor, a simbolurilor şi a relaţiilor matematice; lexicală – dificultăţi în citirea semnelor şi simbolurilor matematice; grafică...

Detalii

09 15

Reinventarea predării STEM prin adaptarea la necesităţile şi cerinţele generaţiei digitale

Încă din 2001, Mark Prinsky[1] introduce ca termen generic de "digital natives"/generaţie digitală  pentru a-i identifica pe tinerii crescuţi într-un mediu tehnologizat, aşa-zişii "vorbitori nativi de limbajul digital al jocurilor video, computerului şi al internetelui". Aceste generaţii digitale, obişnuite cu viteza comunicării pe facebook, cu uşurinţa informaţiei pe internet, la contactul cu şcoala în parametrii săi clasici poate avea mari probleme de adaptare şi de acomodare. Apare dezinteresul, nerăbdarea, neastâmpărul, o blazare nefirească vârstei sau, dimpotrivă, sincope în atenţie. Nu...

Detalii

07 3

Utilizarea unui joc video pentru a învăța persoanele cu dizabilități intelectuale cum se utilizează sistemul de metrou din Madrid

CEIEC (Centrul de Cercetare și Inovare în Managementul Cunoștințelor), un Institut al Universității Francisco de Vitoria și e-UCM, grupul de cercetare e-learning al Universității Complutense din Madrid (Spania), efectueaza o cercetare pentru a evalua eficacitatea video a jocurilor pentru dobandirea de competențe (cum ar fi călătoriile autonome prin rețeaua de metrou) de catre persoanele cu dizabilități intelectuale grave, cum ar fi sindromul Down. Cercetarea a fost efectuată în mai 2017, folosind "Downtown, A Metro Adventure", un joc de învățare (cunoscut...

Detalii

06 28

Proiectul BEACONING ales în cadrul programului VERTIGO

Proiectul BEACONING a fost ales selectat ca proiectele pentru Call for Artists în cadrul programului VERTIGO, care promovează colaborarea cercetatorilor/artiștilor cu proiecte de cercetare și dezvoltare în domeniul TIC. Linkul pentru proiectul nostru este: vertigo.starts.eu  

Detalii